JONO HENNESY


JONO HENNESY - OPTYCZNI RZEMIEŚLNICY OD 1925 ROKU

Firma Jono Hennessy od trzech pokoleń związana jest z optyką i okularami. Ojciec obecnego właściciela, Filmer Sceats rozpoczął swoją praktykę jako optometrysta w 1925 roku. Był pierwszym okulistą w Canberra, stolicy Australii, gdzie opiekował się pracownikami zlokalizowanych tam ambasad. Swoją wiedzę i umiejętności powiększył w trakcie odbywania służby wojskowej podczas drugiej wojny światowej współpracując z najlepszymi, w owym czasie, lekarzami podczas greckich i afrykańskich kampanii.

Te wyjątkowe doświadczenia oraz twarde zasady jakimi się kierował sprawiły, że stał się jednym z najbardziej cenionych i kreatywnych optyków w kraju. W 1960 roku otworzył swoją pracownię Frame Maker, w której wykonywał swoje pierwsze oprawy. Ręcznie robione, kolorowe okulary wykonywane na zlecenie indywidualnych klientów sprawiły, że stał się on wyjątkowym rzemieślnikiem. Przy ich tworzeniu nie chodziło mu tylko o to, żeby oprawki były ładne, musiały one odzwierciedlać osobę, która miała czuć się w nich wspaniale i wyjątkowo. Jego praca była zbudowana na twórczości i pasji. Miał on odwagę tworzyć swoje własne projekty, co sprawiało mu największą radość.

Tworzenie indywidualnych opraw dla indywidualnych klientów stanowi główną misję od samego początku istnienia firmy.

Jono wychowany na tych samych zasadach dorastał obserwując, jak jego ojciec wykonywał badania oraz tworzył „szyte na miarę” oprawy dla swoich klientów. Po ojcu odziedziczył przywiązanie do jakości i fachowości wykonania, realizując pasję projektowania według indywidualnych wzorców. Otrzymał również od niego kilka par oprawek w kształcie kocich oczu i tym samym rozpoczął projektowanie własnych opraw ze swoim podpisem – był to rok 1950.

Swoją pasję rozwijał w szkole artystycznej Yellow House, której założycielem był Martin Sharp, a jej uczestnikami byli między innymi Gary Shead, Bruce Gould, Peter Weir, Alby Thoms – prekursorzy Pop Art`u w Australii.

Jono stał się kreatywnym innowatorem „wstrząsającym” przemysł optyczny przez ciągłe przeciwieństwa tego, czego ludzie oczekują. Jego pierwsze oprawy wyprzedziły modę, a ówcześni optycy uważali je za zbyt niezwykłe, niecodzienne i kolorowe, do chwili, gdy pojawiły się na okładce magazynu Vogue, który wskazał je jako wyraz innowacyjnego podejścia twórcy do swojej pracy.

Łamanie zasad jest czymś, co inspiruje Jono do dalszej pracy

Jono spędził swoją młodość na plażach w Sydnej, zwłaszcza na Palm Beach, gdzie słońce, surfing i słoneczne imprezy były drogą życia młodych ludzi. To był czas, kiedy marka Jono, jak i inne, Quiksilver, Billabong, Rip Curl i Mambo nie miały żadnych reguł, a swoją działalność rozpoczynały w garażach przy plaży, gdzie kultura surferska była ich natchnieniem. Lata 80-te w Sydney były bardzo kreatywnym czasem, szczególnie jeśli chodzi o wolność tworzenia. Jono należał do grupy artystycznej, która nie bała się pokazywać w strojach ekstrawaganckich, wykonanych z kolorowych tkanin, często łączonych z niesamowitymi elementami – skóry, dzikie kwiaty, metal. Czuli się wolni i niezależni od głównych trendów mody jaka wówczas panowała.

 

Jego twórczość została doceniona i mianowano go na przewodniczącego Rady Wzornictwa Muzeum Sztuki w Australii. Reprezentował on również Australię na międzynarodowej wystawie mody w Barcelonie.

W dzisiejszych czasach Jono wraz z żoną Louise i synem Jasperem razem projektują i produkują nowe kształty i kolory opraw. Kierują kreatywną grupą osób odnosząc się w swojej twórczości do tego, co najlepsze z lat 80-tych. Dzięki „globalnej wiosce” jaką stał się świat mamy możliwość spotkania się z jego ekscentryczną twórczością, która jest uosobieniem marki Jono wynosząc jego produkty z zamętu masowości jaka nas otacza. Wizją i aspiracją jego firmy jest powrót do najlepszych czasów, kiedy wygląd i moda były tworzone przez niezależne osoby pracujące blisko swoich klientów, czasów kiedy moda nie była dyktowana przez duże korporacje dla masowej sprzedaży, tylko przez młodych, niezależnych ludzi.

To jest to co inspiruje JONO HENNESSY

Jono wierzy, że osoby, które noszą jego ręcznie robione projekty czują pasję jego starań. Jego oprawy są jak piękny kawałek ręcznie wykonanego drewna w przeciwieństwie do pozbawionych wyrazu masowych produktów. Żeby wzmocnić to przekonanie nigdy nie produkuje więcej niż 300 par okularów jednego koloru. Używa tylko i wyłącznie najlepszych materiałów. Tytan i metal, z których korzysta, wytwarzany jest w Niemczech i Japonii, zawiasy pochodzą z Francji. Indywidualne części wykorzystywane do konstrukcji oprawek są wytwarzane przez ludzi, którzy jakość stawiają na pierwszym miejscu. Wszystkie oprawy polerowane są specjalnymi japońskimi pastami, aby zagwarantować długotrwałe lśnienie i najwyższą jakość.

Możesz poczuć wielką pasję tworzenia w każdej parze okularów.